geen twijfel meer: jouw ideale advertentiebudget berekenen

Gebruik de calculators om je geschikte advertentiebudget te berekenen.

Bereken op deze pagina wat jouw ideale budget is of de prestaties die je mag verwachten van je beschikbare budget.

Niet helemaal tevreden van je huidige prestaties? Dan helpen wij om die te verbeteren. Dit doen we door kritisch de volledige campagne en klantenreis aan te pakken en ook de inhoud en gebruiksgemak van je website te analyseren en verbeteren.

Op zoek naar uitleg? Lees verder op de pagina alles over de betekenis van advertentiebudget.

Je hebt een doel: bereken je advertentiebudget

Wat betekenen deze cijfers?

Je vindt deze prestatiecijfers in de campagnemanager van je online advertenties en in de websitestatistieken via bijvoorbeeld Analytics.

Heb je nog geen campagne gedaan. Gebruik dan deze benchmarks als startpunt. Dit zijn de gemiddelde prestaties van Belgische en Nederlandse bedrijven in de bouw- en vastgoedsector. Is je site al wat ouder, schat de prestaties dan lager in. Adverteer je met een klein budget of adverteer je heel lokaal, schat de prestaties dan gemiddeld tot net bovengemiddeld in.

Benchmark advertentiebudget: Hoeveel elk bedrijf maandelijks spendeert kan enorm verschillend zijn en is afhankelijk van veel factoren en de marketingstrategie. Het ene bedrijf heeft een paar honderd euro als online marketingbudget, het andere investeert enkele tienduizenden euro per maand. Wij bepalen het ideale advertentiebudget tijdens het kick-off gesprek samen met onze klanten op basis van alle factoren en een prognose.

Benchmark conversieratio (CR): tussen 0,50 en 1,50% (met uitschieters laag 0,20% en hoog +4%)

In deze context is een conversie een lead via de website, ofwel iemand die contact opneemt voor informatie of een prijsaanvraag. Neemt er per 100 websitebezoekers 1 persoon contact op, is de CR 1%.

Benchmark CPC Google ads: tussen 0,30 en 1,10 euro (met uitschieters laag 0,15 en hoog +2 euro)

Benchmark CPC Facebook ads: tussen 0,20 en 0,40 euro (met uitschieters laag 0,09 en hoog +1 euro)

Benchmark CPC LinkedIn ads: tussen 2 en 3,15 euro (met uitschieters hoog +5 euro)

CPC staat voor cost per click, ofwel hoeveel het gemiddeld kost wanneer 1 persoon op je advertentie klikt.

Je hebt een budget: bereken de impact

Metrics verbeteren

Wat kan je doen om de metrics te verbeteren? Onze mini checklist:

Campagnestructuur en instellingen: keep it simple. Maak je campagne niet te gek en kijk na dat alle basics goed staan.

Landingspagina: zorg dat de mensen meteen de juiste info krijgen. Voor de ene situatie is dat heel algemeen en informerend, voor de andere is dat een commerciële boodschap.

Website verbeteringen: maak altijd duidelijk wat de volgende stap is. Is dat meer info ontdekken, aanvraag indienen, kiezen tussen twee opties,… Maak die volgende stap zo eenvoudig mogelijk.

Maak het makkelijk om contact op te nemen en laat mensen kiezen hoe ze contact opnemen.

A/B test alles: targeting, visuals, advertentieteksten, landingspagina’s, en meer

Promoot je jouw bedrijf regionaal? Lees dan onze gids voor lokaal adverteren.

Advertentiebudget uitleg

Het advertentiebudget is het maandelijkse bedrag dat je aan bijvoorbeeld Google betaalt om je advertenties te tonen bij je doelgroep. Het bepaalt mee je totale marketingbudget.

Regelmatig wordt het synoniem mediabudget gebruikt, omdat het de investering is om je bedrijf te promoten via mediakanalen. Heb je ook al online marketingbudget of clickbudget gehoord? Dat is in essentie allemaal hetzelfde.

tijd om je advertentiebugdet te optimaliseren? of heb je nog vragen? contacteer ons

Frederik Defyn
0474 956 371
frederik@jouwmarketingmedewerker.be

Laten we starten met een gesprek van 15 minuten en kijken of er een match is.

Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy