5x
Meer vertoningen door gebruik zoekadvertenties⬊
Lager productiebudget
∞
De campagne werd herhaald voor het tuinseizoen
Met een beperkt budget een hele doelgroep bewust maken van een non-sexy product. Hoe doe je dat?
Dat was de kern van mijn opdracht bij AB Safety, met hun consumentenmerk Busters. Hun missie is elk klusongeval voorkomen. En als er dan toch iets voorvalt, de schade beperken. Enerzijds verhelpen ze zulke ongevallen door persoonlijke beschermingsmiddelen te ontwikkelen en anderzijds door veilig klussen te stimuleren. Wanneer mensen eraan denken om een klusje uit te voeren, zouden ze ook meteen moeten denken aan hun bescherming.
Bij de start van de opdracht zaten ze in de finale fase voor de shoot van een videocampagne. Mooie video’s voor het tuinseizoen. Compleet met locatie, acteur, tweetalige voiceover. Kortom, alles erop en eraan. Het werden hele leuke videos. Maar ze kostten een arm en een been en… die willen we juist beschermen! Hierdoor was er eigenlijk nog nauwelijks budget over voor nieuwe visuals voor het klusseizoen in het najaar. Jouw Marketing Medewerker houdt wel van een creatieve uitdaging.
De beste ideeën zijn simpel. Effectief. En komen spontaan. Na even het brein te breken kwam het eureka moment. Denk je aan [klussen]? Denk aan je veiligheid!
Die boodschap werd letterlijk vertaald naar visuals en advertenties. Korte videoreclames werden vertoond aan klus-profielen en ook bij zoekresultaten verschenen tekstadvertenties.
Mijn eerste idee was om allemaal dynamische video’s te programmeren aan de hand van zoekwoorden en het surfgedrag van de gebruikers. Maar voor deze campagne lag die lat te hoog. Spijtig. Een selectie van de populairste klusjes was the next best thing.
De uitwerking van deze campagne gebeurde in 5 fases:
Om snel het concept duidelijk te maken, maakte ik proactief een voorstel met een doe-het-zelf testvideo en budget voor de directeur en salesmanager. Ze waren overtuigd van de impact en het idee kreeg groen licht. Aan de slag!
Om te bepalen welke zoekwoorden relevant en populair zijn, paste ik wat tactisch online speurwerk toe Dat gaf een lijst van de 12 voornaamste klussen voor Vlaanderen, Nederland en Wallonië. Voor die karweitjes zoeken mensen online naar info.
Als analytische, creatieve en zeer klantgerichte marketeer zorgt Frederik samen met een team van marketingexperts ervoor dat commercieel succes bereikt wordt. Jouw Marketing Medewerker gelooft dat een campagne pas geslaagd is als jij succes hebt. We optimaliseren alle campagnes dan ook op jouw bedrijfsresultaten en niet op basis van cijferfetisjisme.
Laten we starten met een gesprek van 15 minuten en kijken of er een match is.
Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy