Explosief bereik met Facebook en Pinterest

Hoe trek je als bedrijf de aandacht op het kleine schermpje van een smartphone? Een goed product hebben is een ding. Er een publiek voor vinden, is een ander paar mouwen. Zeker nu we met de telefoon in de hand door het leven gaan.

Lees hier hoe we een gigantisch nieuw publiek vonden voor een van onze klanten uit de bouwsector.

+ 0 %
Volgers
0
Mensen bereikt
- 0 %
Kost per resultaat

De vraag

“Hoe bereik ik meer mensen met mijn merk?”

Een Vlaams tegelbedrijf kwam naar ons met de vraag: “Hoe kunnen wij onze naamsbekendheid een boost geven? We willen graag meer mensen inspireren met onze producten.” Ons antwoord? Een mengeling van advertenties en content op sociale media. Dat is dé manier om consumenten op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met jouw merk. Voor deze klant besloten we specifiek in te zetten op Facebook en Pinterest. En de resultaten? Die waren ronduit verbluffend.

de aanpak 

Instant Experiences advertenties op Facebook

Op Facebook gebruikten we een advertentievorm die Instant Experiences heet. Dat zijn advertenties om visueel aantrekkelijke producten – in dit geval tegels – te promoten met foto of video.
We maakten een advertentie met daarin een grote afbeelding van een mooi betegeld interieur. Daaronder plaatsten we nog enkele productfoto’s. Zo zagen bezoekers in één oogopslag verschillende stijlen en uitvoeringen. Vanuit de advertentie klikten de bezoekers door naar de website en de rest van de tegelcollecties.

Inspirerende berichten op Pinterest

Als tweede kanaal kozen we voor Pinterest – voor veel bedrijven nog onbekend terrein. Nochtans is de concurrentie daar voor sommige sectoren lager én de interesse in producten hoger. Terwijl consumenten op Facebook alleen kijken wat er op hun tijdlijn verschijnt, gaan ze in Pinterest zélf op zoek naar producten.
 
Heel wat Belgen gebruiken Pinterest dan ook als zoekmachine om ideetjes op te doen voor hun interieur. Let wel: op Pinterest tref je bezoekers in de oriëntatiefase, dus wanneer ze nog aan het rondkijken zijn. Berichten zullen niet meteen een rechtstreekse verkoop opleveren, maar zijn wel ideaal om je naamsbekendheid te vergroten. En dat is wat we hier probeerden te bereiken. We publiceerden daarom op Pinterest acht maanden lang zowel organische berichten als advertenties.

het resultaat

Bereik: het equivalent van 28 keer het Sportpaleis
De resultaten logen er niet om. De klant wenste een groter bereik, en we bereikten met deze advertentiecampagne maar liefst 659.906 personen. Ter vergelijking: dat is 28 keer een uitverkocht Sportpaleis. En veel meer mensen dan je zou bereiken met een dure advertentie in de krant.

De pins op Pinterest zorgden bovendien voor directe verkoop. Dat is een mooie doorstroom van awareness tot bestelling. 

Geanimeerde grafiek die stijgend bereik en dalende kost per resultaat toont

Aantal volgers: gestegen met 193 %
De klant hoopte ook op een grotere naamsbekendheid. Die weerspiegelt zich in het aantal volgers op sociale media. Daar bleken onze organische berichten een schot in de roos. In acht maanden tijd hebben we de volgersbasis van de klant met maar liefst 193 % doen stijgen.

Advertentiekost per resultaat: gezakt met 82 %
De kosten om te adverteren op sociale media kunnen enorm schommelen als je niet weet hoe het werkt. Dankzij onze kennis van de technische instellingen, hebben wij het advertentiebudget hyperefficiënt ingezet. Door voortdurende opvolging en slimme bijsturing konden we de kosten per resultaat met meer dan 82 % verlagen. Het uitgespaarde budget konden we opnieuw inzetten om nog meer mensen te bereiken.

Explosief bereik voor jouw bedrijf?

Wil jij ook meer klanten bereiken? Wil je graag aan de slag met Facebook Instant Experiences of Pinterest?

Contacteer ons! Laten we starten met een gesprek van 15 minuten en kijken of er een match is.

laat je overtuigen

Lovende woorden van klanten die hun marketing uitbesteden.