Meer offerteaanvragen: naast Google ook Facebook

Meeussen Montage is een KMO die zich specialiseert in vliegenramen, zonwering, rolluiken en terrasoverkappingen. Gedurende het jaar dat we al samenwerkten, liepen de advertenties goed en was de verhouding tussen prestaties en budget ook verbeterd. Gaandeweg werd ook duidelijk dat er nog mogelijkheden waren binnen de social media: niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook voor zoekende mensen die nog geen offerte hadden aangevraagd. In het begin van 2020 werd een nieuwe medewerker aangenomen. Die volgt de offertes op en stuurt mee de marketing. Wijzelf blijven vanuit onze expertise de online marketing vorm geven.

11,50 %

Meer offerteaanvragen

178,46 %

Meer conversies

=

Mediabudget bleef gelijk

En toen …

Toen ontwikkelde zich de perfecte storm. De coronacrisis breekt uit en iedereen gaat in lockdown. Gevolg: showroombezoek is onmogelijk en ook de spontane aanvragen voor offertes vallen stil. Op dat moment moest alles snel gaan.

Bureau Constructief kreeg groen licht om de hele campagne uit te breiden. De Google Ads voor mensen die actief op zoek zijn, werden voor de belangrijkste productgroepen aangepast. Maar ook de Facebook Ads waren een opportuniteit omdat ze zeer geschikt zijn voor mensen met een latente behoefte: mensen zitten thuis met het vooruitzicht van een vakantie in de eigen tuin.

de opportuniteit bij de horens vatten

Stapsgewijs gingen we aan de slag om alle facetten goed te combineren:

  • Wat zegt de diepgaande marktkennis en feedback van klanten en leads ons? Wat speelt er?
  • Gaandeweg tastten we samen de grenzen van de teksten af: zijn ze te commercieel op dit moment of net niet commercieel genoeg?
  • De klant moest ondertussen ook bezig zijn met allerlei andere praktische zaken
  • En dan is het onze taak om de marketing in de juiste richting te wijzen
  • Tekstvoorstellen worden doorgestuurd en aangepast
  • Vervolgens nog de juiste visuals vinden in de foto’s van gerealiseerde projecten

Na het opstarten van de campagne was het tijd om de remarketing op basis van gedrag onder handen te nemen:

  • Wie krijgt de ads te zien: personen die pagina’s met een hoge relevantie bezochten
  • Wie pagina’s rond vliegenramen bezocht, werd dus geretarget met ads rond vliegenramen

resultaat

In de eerste weken nadat de ads live gingen, spraken de resultaten voor zich. Offerteaanvragen
  • 11,50 % meer leads in de periode van de Facebook-ads
  • 178,46 % meer conversies tegenover de vorige periode
Merkbekendheid
  • Een bereik van 96.720 mensen (unieke personen) extra die het merk gezien hebben
  • En kopen ze nu niet, dan doen ze dat misschien volgende zomer wel
Relevantie De remarketing ads hadden een hoge relevantie en context:
  • Mensen die pagina’s van terrasoverkappingen met lamellen bezochten, kregen remarketing ads van terrasoverkappingen met lamellen te zien
  • Mensen die pagina’s van vliegenramen bezochten, kregen remarketing ads van vliegenramen te zien
Algemeen Het effect van deze hoogrelevante campagne was ook duidelijk te zien in de websitecijfers:
  • 70 % meer websitebezoeken
  • Het bouncepercentage daalde met 12 %
  • De gemiddelde tijd die gespendeerd werd op de site steeg met 40 %
Budget Het totale budget voor de ads bleef onveranderd. Wel werd een deel van het budget weggehaald bij Google en geïnvesteerd in Facebook-ads.

meer leads voor jou 

Wil jij ook meer offerteaanvragen? Contacteer ons!

Laten we starten met een gesprek van 15 minuten en kijken of er een match is.

laat je overtuigen

Lovende woorden van klanten die hun marketing uitbesteden.