Sterke visuals op social media

Foto’s

en visuals

4

voorbeelden in deze case

Uniek

in de stijl van de organisatie

Content is simpel gezegd inhoud. Een favoriet woord van marketeers dat alles van foto’s, blogposts, video’s, ed. omvat. De posts op social media verschijnen niet vanzelf ook al lijkt het vaak spontaan. Om het goed te doen gaat er een hele planning aan vooraf. De contentkalender geeft aan welke soort post aan welke doelgroep via welk kanaal zal worden gedeeld.
Jouw organisatie verdient het om op social media in de bloemetjes te staan! Laat je bedrijf en producten van hun beste kant zien met beresterke beelden. Toon jouw volledige, unieke plaatje aan klanten, leads en potentiële werknemers. Om dit tot een succes te brengen zijn een contentkalender en grafische talenten geen overbodige luxe. Het is belangrijk om een goed plan op te stellen en ook tijd vrij te houden om al die ideetjes uit te werken. Met voldoende flexibiliteit om op de actualiteit in te spelen indien nodig. Gelukkig is er Jouw Marketing Medewerker om voor jou op regelmaat boeiende posts te delen op Facebook, Instagram en ander social media. De kruising tussen strategie-analyse en dialoog-creativiteit is waar ik mij het meest comfortabel voel. Het snijdt de lekkerste taartjes aan van de marketingdisciplines. Om dit tot een succes te brengen kruip ik regelmatig achter de camera of Photoshop.

jouw voorbeelden van social media visuals

Elke organisatie heeft een eigen huisstijl, een eigen publiek en moet dus ook een eigen stijl van visuals hebben. Hier enkele van mijn favoriete visuals die ik de laatste maanden maakte.

Belartisan content op social media twee flessen likeur in de zon

sfeerfoto’s van producten

Visuele huisstijl voor de sfeerfoto’s van producten bij Belartisan. Op locatie in de winkel fotografeer ik nieuwe producten om ze te promoten op social media. Waar nodig een andere versie op Facebook, Instagram en in stories.

Busters Facebook post met slogan

busters facebook posts in huisstijl

De main focus van Busters op social media is adverteren voor een maximaal bereik. Aanvullend worden er thematische updates gepost op Facebook. Steeds in de huisstijl van het het merk, zoals ze in de catalogi wordt gebruikt. Deze post maakte ik voor Valentijn, want wie houdt er nu niet van flauwe woordgrappen?

Al Ikram content social media Facebook post oproep giften sadaqah

facebook voor goed doel

Rond het einde van de Ramadan ontvangt Al Ikram een groot deel van hun jaarlijkse giften. Om deze piek te maximaliseren, maakte ik een reeks beelden voor op Facebook met zulke religieuze ‘spreuken’ rond liefdadigheid. Bijkomende voordeel van deze visuals is dat er op een positieve manier aandacht wordt gevestigd op de hoognodige steun voor armoedebestrijding. Zonder enkel op te roepen voor urgente hulp.

Belartisan content op social media post lachende kaart van België in cartoonstijl

nationale feestdag

Ieder jaar wenst Belartisan een gelukkige verjaardag aan België. Dit is één van de twee beelden waar de meeste mensen over spreken wanneer ze door de Facebookpagina of Instagramprofiel scrollen. En ook wel mijn favoriet eigenlijk.

Jazz Times programmakrant-lezers op Jazz in't MAS

jazz times programmakrant

Ieder jaar steek ik met Talanton het Antwerpse museum in een huiselijk jasje voor Jazz in’t MAS. Mijn idee: in elke huiskamer ligt een krant (althans, toen wij opgroeiden toch), dus waarom maken we niet een gazet als programmaboekje? Zo geschiedde. Ik nam de layout van deze eerste editie op mij en herschreef alle content in een klassieke krantenlayout. Een enorm werk van liefde en late nachten. Maar bij het zien van de vele enthousiaste lezers gaf het instant voldoening.

Bovenstaande zijn enkele voorbeelden om de totaalaanpak van Jouw Marketing Medewerker te illustreren (je weet wel, woordgrappen). Full disclosure: Het specifieke werk zoals ontwerpen van logo’s, folders,… laat ik over aan dedicated designers. De jouwe of iemand uit mijn netwerk. Ieder zijn vak.

Als analytische, creatieve en zeer klantgerichte marketeer zorgt Frederik samen met een team van marketingexperts ervoor dat commercieel succes bereikt wordt. Jouw Marketing Medewerker gelooft dat een campagne pas geslaagd is als jij succes hebt. We optimaliseren alle campagnes dan ook op jouw bedrijfsresultaten en niet op basis van cijferfetisjisme.

Laten we starten met een gesprek van 15 minuten en kijken of er een match is.

klaar om jouw marketing een boost te geven? contacteer ons nu

Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy