Adverteer lokaal op Pinterest

Pinterest is voor veel bedrijven nog onbekend terrein. Nochtans biedt dit platform heel wat mogelijkheden voor regionaal adverteren. Voor veel sectoren is de concurrentie laag en de interesse in producten hoger dan op andere kanalen. Reden genoeg om jouw bedrijf daar in de kijker te zetten.

Op Pinterest gaan mensen zélf actief op zoek

Particulieren, architecten en interieurinrichters, allemaal gaan ze op Pinterest op zoek naar inspiratie en producten. Ze gebruiken het platform om ideetjes op te doen voor hun eigen interieur of dan van hun klanten.

Op Pinterest bewaren gebruikers interessante informatie op hun eigen digitale prikborden, in de vorm van pins. Ook advertenties zijn pins en blijven als ze gepind worden ook nog lang na de campagne verder leven.

Bouw relaties op

Omdat ads nog lang na het verlopen van de campagne blijven circuleren als pins, bouw je op Pinterest vooral een lange termijntractie op met je doelpubliek.

Dat betekent ook dat advertenties die gericht zijn op conversies het niet zo goed doen op Pinterest. De meeste gebruikers van Pinterest staan nog aan het begin van hun klantenreis. Ze kijken nog rond, oriënteren zich nog. De pins die het best werken zijn pins die hen inspireren of op weg helpen. Een voorbeeld wat goed werkt: inspiratieboards met de mogelijkheden van je product of een downloadlink naar een inspiratiebrochure.

Regionaal adverteren op interesses

Wil je lokaal adverteren op Pinterest, target dan de regio en gebruik ook relevante interesses voor een afgelijnde doelgroep. Die kan je zeer gedetailleerd selecteren. De regiotargeting is met Pinterest een makkie: je kan regio’s selecteren op basis van postcode, land of een hele provincie aanduiden.

Op Pinterest kan je verschillende vormen van targeting niet met elkaar combineren. Kies je ervoor om een advertentie te targeten op een provincie? Dan kan je niet nog een paar postcodes toevoegen uit een andere provincie. Targeting doe je dus of via postcode of via het land of via de provincie.

Hoe maak je een lokale advertentie op Pinterest?

  1. Maak een nieuwe advertentie aan. Kies voor Targeting.
  2. Selecteer Demographics en dan Locations.
  3. Kies Pick Specific Locations en voeg postcodes toe in het kadertje Postal Codes.
    Let op: begin de postcode altijd met het voorvoegsel BE: of NL:.
  4. Klik darna op Add Matches en Done.
  5. Linksboven zie je hoeveel maandelijkse actieve Pinterestgebruikers binnen je regiotargeting vallen.
Regiotargeting Pinterest ads instellingen stap 1
1. Kies de locatie die je wil targetten in Pinterest of klik op Postal Codes
Regiotargeting Pinterest ads instellingen stap 2
2. Selecteer optie Pick specific locations
Regiotargeting Pinterest ads instellingen stap 3
3. Vul per lijn de landcode en postcode in
Regiotargeting Pinterest ads instellingen stap 4
4. Je advertenties verschijnen in die regio's

Klinkt adverteren op Pinterest je als muziek in de oren? Pint jouw doelgroep graag inspirerende informatie bij mekaar? Wij helpen je graag bij het opzetten van een campagne. Contacteer ons en we kijken samen hoe we jouw bedrijf ook op dit platform op de kaart zetten.

Lokaal adverteren: de ultieme gids

Wat is regiotargeting en waarom is het belangrijk om lokaal te adverteren? Lees in onze gids hoe je een lokale campagne opzet en welke gratis kanalen je zeker niet mag vergeten.

Relevante case: Explosie bereik met Pinterest

Hoe trek je als bedrijf de aandacht op het kleine schermpje van een smartphone? Een goed product hebben is één ding. Er een publiek voor vinden is een ander paar mouwen. Zeker nu we met de telefoon  in de hand door het leven gaan.

Lees hier hoe we een gigantisch nieuw publiek vonden voor een van onze klanten uit de bouwsector.