OVERZICHT

Bijna ⅙ meer omzet door sterke, consistente mailings

In de eerste zes maanden van dit jaar zorgden onze mailings voor meer dan 14 % extra omzet. Dat beantwoord al meteen de vraag of e-mailings nog van deze tijd zijn. Ja. Absoluut.

Sinds een tijdje optimaliseren we de mailings voor een groothandelaar in de bouw- en retailsector. De belangrijkste verwezenlijking is dat er sindsdien consistent elke maand salesacties zijn en hiervan überhaupt mailings worden verzonden. Vorig jaar hebben we specifiek gewerkt op de optimalisatie  van open- en clickrate. Leuk. Maar ik optimaliseer liefst op basis van het einddoel zoals omzet of marge. Vroeger liet het systeem niet toe om die data te verzamelen. Sinds dit jaar wel! Zo konden we eindelijk de omzetstijging naast de mailings te leggen.

De Aanpak

De sleutel tot succes was om de product- en marktkennis van de klant en onze ervaring met digitale marketing te combineren. We maakten een voorstel voor salesacties en mailings. Dit finaliseerde de salesmanager. En wij zorgden dat er voor die acties sterke mailings waren. Het was belangrijk de klant zo veel mogelijk te ontlasten zodat ze zich konden focussen op dagelijkse taken en klantenrelaties.

De vier kernpunten van de aanpak waren:

· Consistent salesacties mét e-mailings

· Inhoud, titels en moment van uitsturen optimaliseren

· Frequentie mailings verhogen

· Segmenteren binnen beperkingen van intern systeem

Het aantal mailings steeg van 1 per maand naar 2 tot 6 per maand. Waar mogelijk werden de mails gesegmenteerd om zo relevant mogelijk te zijn voor alle ontvangers. Ook om geen onnodige marge weg te geven met introductiekortingen aan vaste klanten. De opties voor segmentatie waren beperkt binnen het systeem van de klant.

Het Resultaat

Gemiddeld 14,38 % extra omzet! Er zat één uitschieter bij de mailings. Dat specifieke product verkocht na de mailings uitzonderlijk veel beter en die stijging lieten we dan ook uit de cijfers. Als we het wel zouden meerekenen is er meer dan 27 % omzetstijging.

Bovendien waren de mailings winstgevend als je alle kosten van concept, layout en vertaling meerekent. Een positieve ROI en eindklanten die goed bediend zijn. Heel fijn resultaat!

Dit rendement is natuurlijk een gedeeld succes tussen marketing en sales. Toch blijkt dat er puur vanuit mailings ook omzet werd gegenereerd. Eén van de verkopers zei me namelijk dat “de mails precies wel werken, want ik ben in omzet gestegen op een merk waar ik eigenlijk niet actief op werk”. Wel… de bonus is je gegund.

Jouw succes met mailings

Watertand je ook van omzetstijging? Kriebelt het om aan de slag te gaan met jouw database? Contacteer me dan nu om te bespreken hoe hoe we e-mailmarketing voor jou kunnen inzetten.

Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy

14 %

Meer omzet

Positieve ROI

Samenwerking marketing en sales

OVERZICHT
VORIGE
VOLGENDE

Bijna ⅙ meer omzet door sterke, consistente mailings

In de eerste zes maanden van dit jaar zorgden onze mailings voor meer dan 14 % extra omzet. Dat beantwoord al meteen de vraag of e-mailings nog van deze tijd zijn. Ja. Absoluut.

Sinds een tijdje optimaliseren we de mailings voor een groothandelaar in de bouw- en retailsector. De belangrijkste verwezenlijking is dat er sindsdien consistent elke maand salesacties zijn en hiervan überhaupt mailings worden verzonden. Vorig jaar hebben we specifiek gewerkt op de optimalisatie  van open- en clickrate. Leuk. Maar ik optimaliseer liefst op basis van het einddoel zoals omzet of marge. Vroeger liet het systeem niet toe om die data te verzamelen. Sinds dit jaar wel! Zo konden we eindelijk de omzetstijging naast de mailings te leggen.

De Aanpak

De sleutel tot succes was om de product- en marktkennis van de klant en onze ervaring met digitale marketing te combineren. We maakten een voorstel voor salesacties en mailings. Dit finaliseerde de salesmanager. En wij zorgden dat er voor die acties sterke mailings waren. Het was belangrijk de klant zo veel mogelijk te ontlasten zodat ze zich konden focussen op dagelijkse taken en klantenrelaties.

De vier kernpunten van de aanpak waren:

· Consistent salesacties mét e-mailings

· Inhoud, titels en moment van uitsturen optimaliseren

· Frequentie mailings verhogen

· Segmenteren binnen beperkingen van intern systeem

Het aantal mailings steeg van 1 per maand naar 2 tot 6 per maand. Waar mogelijk werden de mails gesegmenteerd om zo relevant mogelijk te zijn voor alle ontvangers. Ook om geen onnodige marge weg te geven met introductiekortingen aan vaste klanten. De opties voor segmentatie waren beperkt binnen het systeem van de klant.

Het Resultaat

Gemiddeld 14,38 % extra omzet! Er zat één uitschieter bij de mailings. Dat specifieke product verkocht na de mailings uitzonderlijk veel beter en die stijging lieten we dan ook uit de cijfers. Als we het wel zouden meerekenen is er meer dan 27 % omzetstijging.

Bovendien waren de mailings winstgevend als je alle kosten van concept, layout en vertaling meerekent. Een positieve ROI en eindklanten die goed bediend zijn. Heel fijn resultaat!

Dit rendement is natuurlijk een gedeeld succes tussen marketing en sales. Toch blijkt dat er puur vanuit mailings ook omzet werd gegenereerd. Eén van de verkopers zei me namelijk dat “de mails precies wel werken, want ik ben in omzet gestegen op een merk waar ik eigenlijk niet actief op werk”. Wel… de bonus is je gegund.

Jouw succes met mailings

Watertand je ook van omzetstijging? Kriebelt het om aan de slag te gaan met jouw database? Contacteer me dan nu om te bespreken hoe hoe we e-mailmarketing voor jou kunnen inzetten.

Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy

14 %

Meer omzet

Positieve ROI

Samenwerking marketing en sales

Wil jij groeien met je organisatie en geloof je dat een sterke (online) communicatie hierbij een sleutel tot succes is?