OVERZICHT

Bereik verhogen op Facebook zonder extra mediabudget

Heb je een Facebookpagina die dringend moet afgestoft worden? Een Instagram die wordt omschreven met #doodalseenpier? Lees dan snel verder en kijk welke resultaten je kan behalen met een sterk plan! (en uitvoering ;))

De Start

Bij Belartisan, een winkel met Belgische streekproducten, stagneerde de verkoop van wijn. In de webshop verkocht het zelfs minder dan verwacht. In het algemeen is de promo voor de webshop beperkt. Een algemene Adwords campagne en sporadische e-mailing. Facebook komt steeds op de laatste plaats, waardoor er geen continuïteit is op social media. Hier zit veel potentieel. Het doel is om de online wijnverkoop te stimuleren en de interactie op Facebook verhogen. Tweede doel is om de positie van kenner van Belgische druivennat te versterken.

De Aanpak

Elk jaar in september worden de Beste Belgische Wijnen verkozen. Belartisan kan zijn positie als kenner versterken door klanten snel en volledig te informeren en mee hype te creëren rond de wedstrijd. Klanten kunnen een pakket reserveren met de wijnen die een medaille winnen en ze zo als eerste proeven. Voor, tijdens en na de wedstrijd wordt er op regelmatige basis relevante content gedeeld op de Facebookpagina. Belartisan en fans tellen gezamenlijk af naar de wedstrijd.

De Resultaten

Er werd bijna 7 keer meer wijn verkocht online in 2016 tov. 2015 in de periode van september tem. december. Ook de offline verkoop steeg met 13% in november en december 2016 tov. 2015. Deze stijging is vooral te danken aan meer verkoop per karton. De klanten werden overtuigd om hun kelder te vullen met lokale flessen. De Facebookpagina kon genieten van een dikke 7 procent meer bereik. Dit zonder extra mediabudget. Puur organische (gratis) groei. Deze stijle stijging komt door het opstellen van een sterk contentplan. Een plan dat consistent werd uitgevoerd. De social media mistte voordien de continuïteit en aandacht. De cijfers tonen dat investeren in social media loont.

De Vraag?!

Tijd om je social media af te stoffen? Nood aan zo’n contentplan? Neem snel contact op voor een vrijblijvende babbel. Samen boosten we jouw sociale media marketing!

Frederik
Jouw Marketing Medewerker
0032 474 956 371
LinkedIn
frederik@jouwmarketingmedewerker.be

Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy

6,9x

Meer wijn verkocht online

7,8%

Meer bereik op Facebook

0€

Extra mediabudget

OVERZICHT

Bereik verhogen op Facebook zonder extra mediabudget

Heb je een Facebookpagina die dringend moet afgestoft worden? Een Instagram die wordt omschreven met #doodalseenpier? Lees dan snel verder en kijk welke resultaten je kan behalen met een sterk plan! (en uitvoering ;))

De Start

Bij Belartisan, een winkel met Belgische streekproducten, stagneerde de verkoop van wijn. In de webshop verkocht het zelfs minder dan verwacht. In het algemeen is de promo voor de webshop beperkt. Een algemene Adwords campagne en sporadische e-mailing. Facebook komt steeds op de laatste plaats, waardoor er geen continuïteit is op social media. Hier zit veel potentieel. Het doel is om de online wijnverkoop te stimuleren en de interactie op Facebook verhogen. Tweede doel is om de positie van kenner van Belgische druivennat te versterken.

De Aanpak

Elk jaar in september worden de Beste Belgische Wijnen verkozen. Belartisan kan zijn positie als kenner versterken door klanten snel en volledig te informeren en mee hype te creëren rond de wedstrijd. Klanten kunnen een pakket reserveren met de wijnen die een medaille winnen en ze zo als eerste proeven. Voor, tijdens en na de wedstrijd wordt er op regelmatige basis relevante content gedeeld op de Facebookpagina. Belartisan en fans tellen gezamenlijk af naar de wedstrijd.

De Resultaten

Er werd bijna 7 keer meer wijn verkocht online in 2016 tov. 2015 in de periode van september tem. december. Ook de offline verkoop steeg met 13% in november en december 2016 tov. 2015. Deze stijging is vooral te danken aan meer verkoop per karton. De klanten werden overtuigd om hun kelder te vullen met lokale flessen. De Facebookpagina kon genieten van een dikke 7 procent meer bereik. Dit zonder extra mediabudget. Puur organische (gratis) groei. Deze stijle stijging komt door het opstellen van een sterk contentplan. Een plan dat consistent werd uitgevoerd. De social media mistte voordien de continuïteit en aandacht. De cijfers tonen dat investeren in social media loont.

De Vraag?!

Tijd om je social media af te stoffen? Nood aan zo’n contentplan? Neem snel contact op voor een vrijblijvende babbel. Samen boosten we jouw sociale media marketing!

Frederik
Jouw Marketing Medewerker
0032 474 956 371
frederik@jouwmarketingmedewerker.be

Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy

6,9x

Meer wijn verkocht online

7,8%

Meer bereik op Facebook

0€

Extra mediabudget

Wil jij groeien met je organisatie en geloof je dat een sterke (online) communicatie hierbij een sleutel tot succes is?