Bereik verhogen op Facebook zonder extra mediabudget

6,9x

Meer wijn verkocht online

7,8%

Meer bereik op Facebook

€0

Extra budget

Bij Belartisan, een winkel met Belgische streekproducten, stagneerde de verkoop van wijn. In de webshop verkocht wijn minder dan verwacht. In het algemeen is de promo voor de webshop beperkt. Een algemene Google Ads campagne en sporadische e- mailing. Facebook komt steeds op de laatste plaats, waardoor er geen continuïteit is.

De doelstelling

Online verkoop en betrokkenheid stimuleren. Online verkoop wijn stimuleren. Interactie op sociale media verhogen. Positie als kenner van Belgische wijn versterken.

Het idee en resultaat

Elk jaar in september worden de Beste Belgische Wijnen verkozen. Belartisan zijn positie als kenner versterken door klanten snel en volledig te informeren en mee hype te creëren rond de wedstrijd.

Klanten kunnen een pakket reserveren met de wijnen die een medaille winnen en zo als eerste proeven. Voor, tijdens en na de wedstrijd wordt er op regelmatige basis relevante content gedeeld op de Facebookpagina. Belartisan en fans tellen gezamenlijk af naar de wedstrijd.

 

Er werd 6,9 keer meer wijn verkocht tegenover dezelfde periode het jaar voordien. Ook het aantal bereikte personen van de doelgroep steeg met 7,8% op Facebook. Dit zonder extra mediabudget.

Jouw succes op social media

Wil je ook meer online verkopen? Contacteer ons nu om te bekijken hoe we jouw social media kunnen boosten.

 

Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy