OVERZICHT

Van Radiostilte naar Online Buzz

Bewezen Concept krijgt Online Beleving

De 6e editie van Jazz in’t MAS, een unieke jazz avond in het Antwerpse museum, was een enorm succes. Veel volk, een gezellige sfeer én ook op social media een buzz! In de zomer van 2016 werd ik door Talanton vzw gevraagd om mee in hun raad van bestuur te stappen en hen te adviseren voor marketing. Lang moest ik niet twijfelen. Eén van de oprichters is een goede vriend en het is een super gemotiveerd team. Talanton is de organisator van evenementen waarbij talentontwikkeling centraal staat. We startten met een strategie als stevige basis. Van daaruit maakte ik een goed marketing plan voor de promotie van het aankomende event op Facebook en andere social media.

De Start

Na 5 edities heeft het concept zichzelf meer dan bewezen. Het doel was om de volgende stap te nemen met Jazz in’t MAS 2017. Twee extra podia en voor alle bezoekers volop beleving. Ook online moest dit weerspiegeld worden. Het was zoeken naar een goede balans tussen gezellige opkomst en brandveiligheid. Jazz in’t MAS is gratis en vrij toegankelijk. Grote opkomst door exposure in massamedia konden we nog niet aan. De uitdaging was wel om het bereik dan wel zo breed mogelijk te spreiden. Vooraf, tijdens en nadien. Zowel voor de concertgangers als Facebookfans die het event (nog) niet bezochten. Het doel was tweedelig. Enerzijds een succesvolle opkomst voor deze editie, en anderzijds Talanton in de schijnwerpers zetten voor toekomstige evenementen.

Doel 1: Succesvolle editie
Doel 2: Bijdragen aan momentum voor komende events

De Aanpak

We kozen voor een gerichte communicatie. De voornaamste communicatiekanalen waren een postercampagne en Facebook marketing. Aanvullend ook Instagram en zeer beperkt in enkele specifieke magazines voor de scene en studenten. We bleven weg van publicatie in mainstream media, met uitzondering van een klein artikel in de Gazet Van Antwerpen. We hebben dit bewust pas last-minute geregeld om meer ruchtbaarheid te vermijden. Vanwege de maximale capaciteit was het belangrijk om selectief te communiceren in specifieke kanalen. Dankzij social media konden we de vinger aan de pols houden.

Inhoudelijk lag moest de nadruk liggen op de beleving online. Niet enkel schreeuwen en spammen dat er een event is, maar tonen waarom het zo’n fantastische avond zal worden. Naar aanloop van het evenement werden bandinfo en teasers gepost in het Facebook event en andere social media. Het kernwoord hier was continuïteit. 6 weken voor het event starten we met regelmatig posten van diverse foto’s, teksten, links en video’s. Op het evenement stond een photobooth waar mensen ludieke foto’s van zichzelf konden laten nemen. De foto’s zouden in de week na Jazz in’t MAS gepost worden op Facebook. Om alle online communicatie te bundelen werd de hashtag #JazzMAS gebruikt. Uit enkele opties was dit de meest krachtige. En hij werd ook overgenomen door bezoekers. Leuk!

Benieuwd naar dat event?
Je kan het hier terugvinden: www.facebook.com/events/232224527223561/

De Resultaten

De kaap van 1000 bezoekers werd op de 6e editie van Jazz in’t MAS voor de eerste keer overschreden. Mega succes!

Online was de buzz al te merken. Veel meer mensen die het evenement volgden én actief posten. Na een eerste boost van huidige fans kwam de 2e vlaag van virale volgers. De content die we met Talanton deelde op social media kon zich verwachten aan een heleboel likes. Likes van trouwe fans en mensen die we niet kennen. Dat het evenement viraal ging, was ook te merken aan het gebruik van de hashtag. Mensen deelden hun eigen foto’s en connecteerden zich via de hashtag met het evenement. In de twee weken na het event bleef de respons op onze Facebookpagina actief. Mensen tagden zichzelf in de foto’s en de comments kwamen vlot binnen.

De Cijfers

    • 2x Meer bezoekers op het event
    • 9x Meer online geconnceteerd
    • Online pressence gevestigd
    • 0 euro mediabudget

De Vraag?!

Wil je ook een succesvol event promoten? Of wil je een sterke blueprint opzetten voor je marketing op social media? Neem gerust contact op voor een vrijblijvende babbel. Samen kraken we de formule voor jouw social media marketing!

Frederik
Jouw Marketing Medewerker
0032 474 956 371
frederik@jouwmarketingmedewerker.be

Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy

Publiek X2

Van 480 naar 1000+

 

3622

Geconnecteerd op Facebook-event

 

808 Gaans en 2,8k geïnteresseerd

Voorgaand jaar 152 gaans en 221 geïnteresseerd

OVERZICHT

Van Radiostilte naar Online Buzz

Bewezen Concept krijgt Online Beleving

De 6e editie van Jazz in’t MAS, een unieke jazz avond in het Antwerpse museum, was een enorm succes. Veel volk, een gezellige sfeer én ook op social media een buzz! In de zomer van 2016 werd ik door Talanton vzw gevraagd om mee in hun raad van bestuur te stappen en hen te adviseren voor marketing. Lang moest ik niet twijfelen. Eén van de oprichters is een goede vriend en het is een super gemotiveerd team. Talanton is de organisator van evenementen waarbij talentontwikkeling centraal staat. We startten met een strategie als stevige basis. #interlinken case Van daaruit maakte ik een goed marketing plan voor de promotie van het aankomende event op Facebook en andere social media.

De Start

Na 5 edities heeft het concept zichzelf meer dan bewezen. Het doel was om de volgende stap te nemen met Jazz in’t MAS 2017. Twee extra podia en voor alle bezoekers volop beleving. Ook online moest dit weerspiegeld worden. Het was zoeken naar een goede balans tussen gezellige opkomst en randveiligheid. Jazz in’t MAS is gratis en vrij toegankelijk. Grote opkomst door exposure in massamedia konden we nog niet aan. De uitdaging was wel om het bereik dan wel zo breed mogelijk te spreiden. Vooraf, tijdens en nadien. Zowel voor de concertgangers als Facebookfans die het event (nog) niet bezochten. Het doel was tweedelig. Enerzijds een succesvolle opkomst voor deze editie, en anderzijds Talanton in de schijnwerpers zetten voor toekomstige evenementen.

Doel 1: Succesvolle editie
Doel 2: Bijdragen aan momentum voor komende events

De Aanpak

We kozen voor een gerichte communicatie. De voornaamste communicatiekanalen waren een postercampagne en Facebook marketing. Aanvullend ook Instagram en zeer beperkt in enkele specifieke magazines voor de scene en studenten. We bleven weg van publicatie in mainstream media, met uitzondering van een klein artikel in de Gazet Van Antwerpen. We hebben dit bewust pas last-minute geregeld om meer ruchtbaarheid te vermijden. Vanwege de maximale capaciteit was het belangrijk om selectief te communiceren in specifieke kanalen. Dankzij social media konden we de vinger aan de pols houden.

Inhoudelijk lag moest de nadruk liggen op de beleving online. Niet enkel schreeuwen en spammen dat er een event is, maar tonen waarom het zo’n fantastische avond zal worden. Naar aanloop van het evenement werden bandinfo en teasers gepost in het Facebook event en andere social media. Het kernwoord hier was continuïteit. 6 weken voor het event starten we met regelmatig posten van diverse foto’s, teksten, links en video’s. Op het evenement stond een photobooth waar mensen ludieke foto’s van zichzelf konden laten nemen. De foto’s zouden in de week na Jazz in’t MAS gepost worden op Facebook. Om alle online communicatie te bundelen werd de hashtag #JazzMAS gebruikt. Uit enkele opties was dit de meest krachtige. En hij werd ook overgenomen door bezoekers. Leuk!

Benieuwd naar dat event?
Je kan het hier terugvinden: www.facebook.com/events/232224527223561/

De Resultaten

De kaap van 1000 bezoekers werd op de 6e editie van Jazz in’t MAS voor de eerste keer overschreden. Mega succes!

Online was de buzz al te merken. Veel meer mensen die het evenement volgden én actief posten. Na een eerste boost van huidige fans kwam de 2e vlaag van virale volgers. De content die we met Talanton deelde op social media kon zich verwachten aan een heleboel likes. Likes van trouwe fans en mensen die we niet kennen. Dat het evenement viraal ging, was ook te merken aan het gebruik van de hashtag. Mensen deelden hun eigen foto’s en connecteerden zich via de hashtag met het evenement. In de twee weken na het event bleef de respons op onze Facebookpagina actief. Mensen tagden zichzelf in de foto’s en de comments kwamen vlot binnen.

De Cijfers

    • 2x Meer bezoekers op het event
    • 9x Meer online geconnceteerd
    • Online pressence gevestigd
    • 0 euro mediabudget

De Vraag?!

Wil je ook een succesvol event promoten? Of wil je een sterke blueprint opzetten voor je marketing op social media? Neem gerust contact op voor een vrijblijvende babbel. Samen kraken we de formule voor jouw social media marketing!

Frederik
Jouw Marketing Medewerker
0032 474 956 371
frederik@jouwmarketingmedewerker.be

Ik beantwoord je vraag spoedig! En behandel jouw gegevens met de nodige privacy

Publiek X2

Van 480 naar 1000+

3622

Geconnecteerd op Facebook-event

808 Gaans en 2,8k geïnteresseerd

Voorgaand jaar 152 gaans en 221 geïnteresseerd

Wil jij groeien met je organisatie en geloof je dat een sterke (online) communicatie hierbij een sleutel tot succes is?